De vlucht en eerste nacht - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu De vlucht en eerste nacht - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

De vlucht en eerste nacht

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

01 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

Donderdag ochtend vroeg, 6 uur 's ochtends en de wekker gaat...
Tijd om op te staan voor het grote avontuur... al zegt mijn lichaam toch iets anders.
Toch maar uit bed want alles moet nog gecontroleerd worden voordat we de spullen in de auto laden. Uiteindelijk rijden we rond 8.30u richting Schiphol wat een half uurtje vertraging betekent... niet slecht gedaan al zeg ik het zelf :)
Eindbestemming Schiphol P6 (tegenover de vertrekhallen) waar wij alleen de auto hoeven af te geven en meteen over kunnen steken naar het vliegveld. Erg relaxed hoor, kan de wagen als we terug komen ook daar weer oppikken. Tegen 9.45 waren we op bestemming, geen file gezien gelukken.
Inchecken ging erg soepel, een lange rij waar een stewardess netjes aan iedereen vroeg wat de bestemming was. werden alleen wij uit de rij gehaald en mochten we meteen naar een andere incheckbalie lopen om daar onze koffers af te geven. 10 minuten later stonden we al bij de douane de handbagage te controleren en waren in mum van tijd al aan het tax-free shoppen... nou ja, vooral kijken en weinig kopen.
Na wat rond gekeken en gegeten te hebben liepen we naar onze gate. We wisten dat we daar "oude" bekenden zouden tegen komen. Zij waren er 6 jaar geleden ook met hun zoon Bruce en zijn er nu weer. En toevallig ook dezelfde vlucht. Een soort van reünie zeg maar, ltijd gezellig.
Terwijl we bij de gate wachten komen we ook nog een schoolvriend van Tim tegen, die op vakantie gaat naar Curaçao.

De vlucht zelf was geen enkel probleem. Gewapend met 2 telefoons, 2 tablets, een 3DS èn ieder een eigen schermpje in de stoel voor zich werden we de 9,5 uur geëntertaind. Ergens tussen de 4 films die ik dan gekeken heb ben ik nog in slaap gesukkeld... maar goed.

Eenmaal geland en uit het vliegtuig merkte we dat we toch enigszins vermoeid waren. De jongens waren stierig en wij wat geïrriteerd. Maar goed, het zou op dat moment iets van 1.00u 's nachts in Nederland zijn en wij waren vanaf 06.00u 's ochtend al in de weer.
Bij aankomst Bon Bini Resort even wat gedronken en meteen het bed in gedoken.... het was mooi genoeg geweest die dag. Lokale tijd 22.00u.

De nacht was voor mij even wennen weer... slecht geslapen dus. 5.00u zat ik al op de veranda met mijn bakje koffie het nieuws uit Nederland te lezen. Pas tegen 7.00u waren de jongens en Twanny ook er uit en zaten we al aan het ontbijt met een opkomende zon (achter ons huisje).

Eerst het resort even bezichtigt en meteen met een taxi busje mee naar een winkel om wat boodschappen te doen. Daarna naar CDTC gelopen en even rond gekeken om vervolgens bij Hemingway te lunchen. Voelde als gisteren hahaha. Lekker hoor om zo op het strand te kunnen eten. Dat houden we wel vol zo die weken :)

Na de lunch hebben we over de boulevard gelopen. De vorige keer dat wij hier waren was deze in aanbouw. Nu zit het vol winkeltjes en eettentjes. Leuk om gezien te hebben maar niet echt iets voor mij.... Voor Twanny wel natuurlijk ;)

Zo kwamen we ook "Kluivert Dog Rescue Center" tegen, maar bekend van de TV. Wel grappig maar ben geen voetbalfan ;)

Nu even relaxen in het huisje en dan gaan we zo naar het zwembad van het resort. Niet meteen de zee in, dat al wel morgen of zondag worden.

• 01 Maart 2019 - 15:48

Smi:

haha

• 02 Maart 2019 - 04:41

Yvonne:

Mooie plek, daar kun je best wel even acclimatiseren!

• 02 Maart 2019 - 04:49

Loes:

Klinkt allemaal fantastisch. Zolang jouw ritme lekker verstoord blijft, genieten wij weer van jouw leuke verhalen ;)

• 02 Maart 2019 - 06:10

Corine:

Eerst lekker uitslapen en dan genieten,veel plezier.

• 02 Maart 2019 - 08:09

M. Van Vlerken:

Hoi,

Leuk om te lezen en we willen het graag op Oerle.info delen. Mag dat? en is dit weer via de stichting Guus?

Grt,
    Miranda

• 02 Maart 2019 - 08:21

Ineke:

Hoi allemaal,

heel veel plezier en goed ontspannen toegewenst en dat het Loek en Tim ook weer heel goed gaat doen!
    En wat een mooi vakantiehuisje. Geniet van het mooie weer, de omgeving, lekker eten en drinken en de dolfijnen!