8ste Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu 8ste Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

8ste Therapie dag

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

Weer een dag verder, de 8ste al weer.
Vandaag mocht Loek weer starten met iets van zijn "stoere dingen" lijstje!
Hij ging kano varen met de assistente, super cool!
Dat hebben ze gedaan in een stukje baai waar ik zo niet bij kon dus ik kon er geen foto's van maken, maar niet getreurd, de cameraman van de CDTC is daar wel naar toe gegaan om het te filmen :)
Loek deed het fantastisch. Ieder, de assistente en hij, hadden een peddel en ze moesten samenwerken om vooruit te komen. En dat ging best goed!!!
Een keer had Loek de peddel niet diep genoeg in het water en schoot de peddel naar achteren, bijna tegen de assistente. In plaats van schrikken moesten ze er alle er hard om lachen omdat het er heel komisch uit zag... hahaha.
Na het kanoën zijn ze naar de dolfijn Kanoa gegaan om de therapie daar voort te zetten. Loek heeft bijna alles zelf uitgevoerd, super knap van hem! De therapeute hoefde amper iets te doen. Morgen laten we haar gewoon thuis hèhè....

Tim begon in de therapieruimte om te werken aan zijn emoties en wat dat doet met zijn lichaam. Hoe hij emoties kan herkennen bij hemzelf maar ook bij andere. Dat blijft wel wat lastig maar met goede voorbeelden snapt hij dat toch prima! Hij was vandaag erg vrolijk en dat was goed te merken, hij had er echt zin in!!!
Dat straalt ook af van de foto's.
In het water mocht hij weer met afwisselend met 2 dolfijnen werken. Nubia is nog herstellende en het gaat ook met haar steeds beter gelukkig. Tim liet wel duidelijk merken dat hij het erg met Nubia te doen heeft en erg bezorgt is. Super lief van hem!

De activiteit die we zelf ingepland hadden voor na de dolfijntherapie is helaas niet oor gegaan, er was te weinig tijd om nog naar het westpunt te rijden. Misschien dat we dat nog van het weekend gaan doen.

Welterusten en tot morgen voor al weer de 9de therapie dag!!

• 14 Maart 2019 - 10:18

Corine:

Volgens ons hebben jullie helemaal geen zin om naar huis te komen,maar wij missen jullie wel.

• 14 Maart 2019 - 15:53

Gerda:

Goh.....wat doen deze dagen jullie alle vier goed zeg.....Loek stoer, Tim straalt.....nou, dan gaat het met papa en mama ook goed......

• 17 Maart 2019 - 08:57

Annie Peters:

Inderdaad aan de foto,s te zien en het veslag van Ben hebben jullie het Super en daar doen jullie het ook voor!