7de Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu 7de Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

7de Therapie dag

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

12 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

Vandaag ging het al weer een stuk beter met Nubia. Tim was nog wel bezorgt om haar en was daarom erg voorzichtig. Hij mocht eerst oefen met een spelletje op het droge. Wie kent het spelletje "Annemaria Koekoek" niet?
Hiermee leert hij wanneer hij moet stoppen of mag doorgaan. Hij had er wel wat moeite met de spelregels en wilde het spel meer zijn visie geven. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk ;)
In het water mocht Tim eerst even wat spelletjes doen met Chabelita. Deze dolfijn zwemt een ander kind mee maar die komt altijd later in het water. Zo kon Tim toch nog even ring ooien en dergelijke. Daarna vervolgde zijn sessie met Nubia.

Vandaag heb ik juist even bij Loek naast het dok gezeten. Normaal bij Tim met uitzicht op Loek maar dan heb ik altijd met telelens nodig. Bij de dok van Loek staan ook bankjes maar dan heb je geen zicht op het dok van Tim. Dus vandaag alleen foto's van Loek met de dolfijnen.
Loek deed het vandaag super goed. Hij moest vertrouwen hebben in andere. Op het droge moest hij bijvoorbeeld een parcours afleggen met een blikdoek om en vertrouwen op de aanwijzingen van de therapeute.
Later moest hij ook zichzelf (zonder blinddoek) naar voren en achter laten vallen terwijl de assistente en therapeute hem tegenhielden. Hij vond het erg spannend maar heeft het toch gedaan. Dikke pluim!
In het water heeft hij de therapeute helemaal niet meer nodig, hij zwemt gewoon zelf rond, gooit zelf de ringen en geeft alle commando's zelf aan Kanoa. Echt super gaaf!!!!
Hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen, op het droge maar ook in het water!

Weer een superdag!
We kijken uit naar wat morgen ons gaat brengen :)

• 13 Maart 2019 - 05:20

Annemarie Lansink:

Dag Tim, Dag Loek,
    Wat ziet dat er gezellig uit bij jullie!!
    Wij zouden allemaal wel eens zo met de dolfijnen willen zwemmen!
    Vooral de foto waar Loek aan het surfen is met Kanoa vinden we erg leuk
    Tot volgende week weer!

groetjes ,
    Noah, Arwin, Lotte M., Lotte H., Esther, Dianne, Maud
    Freek (maar die is ziek!), Ticho (maar die is op stage)
    juf Annemarie, Juf Kim, juf Wendy
    VSO 2

• 13 Maart 2019 - 08:16

Corine:

Wij zijn toch wel jaloers op jullie,zo fijn om te zien dat het met de jongens zo goed gaat,hoe was de sushi bevallen, nog veel plezier

• 13 Maart 2019 - 09:45

Rian Van Rooij:

Wat een super leuke verslagen en prachtige foto’s. Wat fijn om te horen dat de jongens het zo goed doen. Erg knap. Geniet nog maar lekker van jullie verblijf, en ik wens jullie nog veel plezier.

Groetjes,
    Rian

• 13 Maart 2019 - 15:30

Ron:

Hoi Ben,
    Goed te lezen dat jullie het naar het zin hebben en dat het goed gaat met je jongens.
    Geniet ervan!
    Groetjes Ron

• 13 Maart 2019 - 20:12

Loes:

Wat knap van Loek en Tim, en hoe mooi om te zien hoe zij zoveel leren!

• 14 Maart 2019 - 15:45

Gerda:

Hallo alle vier!
    Wat een super dagje weer voor Tim en Loek!
    En Loek, wat ben je knap, dat je zelf met Kanoa surft.... zo mooi om te zien, dikke duim!