5de Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu 5de Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

5de Therapie dag

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

08 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

Vandaag al weer de 5de therapie dag, de laatste van deze week.
Loek en Tim hebben geel geleerd en gedaan, wat een ervaring weer.

Loek heeft op he droge een rollenspel gedaan. De therapeut had een tafeltje gedekt en Loek en de assistente mochten "eten bestellen" bij de ober (de therapeute). Ze nam de bestelling op, voor Loek een pasta en voor de assistente een salade. Even later het eten geserveerd. Voor de assistente een lekkere salade en voor Loek een lekker stukje kip!!!
Loek keek raar naar zijn eten en wist even niet goed wat hij moest doen. De therapeute zetten haar rollen pet af en vroeg aan Loek of hij dit besteld had. Nee zei Loek, ik had pasta besteld. Dit moest hij dan ook aan de ober aangeven. Ze zette haar rollen pet weer op en Loek zei: "Mevrouw, ik had geen kip besteld maar pasta". De ober verontschuldigde zich en haalde de pasta uit de keuken. Vervolgens nam de ober het nagerecht op. Loek wilde graag een donut als toetje. Echter hij kreeg een sorbet. Hij zei meteen dat hij dit niet besteld had maar een donut. Erg goed van hem, hij had dus goed opgelet zojuist. Maar de ober zei tegen Loek Ja dat kan wel zijn maar ik vind dit véél lekkerder!".
Loek keek wat beteuterd naar de sorbet en ze "ok...".
Ze nam haar rollen pet weer af en vroeg aan Loek "Je wilde toch een donut?". "Ja, eigenlijk wel" zei Loek.
"Nou wat zou je kunnen doen?" vroeg de therapeute.
En Loek zei erg overtuigend "Mevrouw, dat kan wel zijn, maar ik wil toch echt een donut!"
Super gedaan Loek! En dit gaan we dus nog veel meer oefenen!!!
Ook op het dok en in het water wordt dit verder doorgetrokken. Zelf aangeven wat hij wel en niet wil.

Tim heeft ook weer lekker gewerkt vandaag. Als opdracht hadden we gisteren een tekening maken van het lichaam. Tim moet in woorden aangeven wat hij voelt als hij boos, blij of teleurgesteld is. Dit werden wormpjes in zijn buik en hoofd. En deze wormpjes krioelde hard of zacht en het waren er veel of weinig.
Dit nam zijn therapeute mee in haar sessie om daar op door te gaan. Telkens als Tim blij of boos wordt moet hij aangeven wat hij voelt. En als hij boos (of teleurgesteld) is moet hij aangeven wat de therapeute moet doen om Tim weer blij te maken.
Ook het aanraken van anderen gaat steeds beter. Als Tim iets wil doen bij iemand waarbij fysieke aanraking bij komt kijken (massage, knuffel, etc) moet hij eerst de ander vragen of het mag.
Dat gaat hartstikke goed. Hij pakt alle handelingen goed op en heeft weinig uitleg nodig.
Super Tim!

Begin van de avond zijn we naar kennissen gegaan die we 6 jaar geleden hier ontmoet hebben en nu ook weer therapie hebben met hun zoon.
Heerlijk geborreld en gebarbecued. Veel te laat naar huis gegaan natuurlijk dus we lagen er laat in.

Morgen hebben we de "family swim" waarbij de family mag gaan zwemmen met de dolfijn van hun (klein)kind, broer of zus. Erg leuk!
Hebben wij weer geluk dat wij 2 kinderen op therapie hebben, mogen we met twee dolfijnen zwemmen :)

Eerst goed slapen en dan morgen weer vroeg op!

• 09 Maart 2019 - 19:02

Loes:

Haha, Ik zie Loek al helemaal zitten. Precies wat ik altijd met hem doe, maar dan als grapje. :) Knap van allebei! Is hard werken voor ze.

• 09 Maart 2019 - 19:01

Yvonne Schueler:

Wat ontzettend gaaf voor Loek en Tim dat ze zoveel progressie maken!leuk om het allemaal te lezen!

• 10 Maart 2019 - 06:37

Cris:

Wauw,wat leuk om te lezen dat ze al zo snel de dingen oppakken,maar ook leuk voor jullie dat de jongens zo snel leren en vooruitgang laten zien,top.

• 10 Maart 2019 - 15:33

Gerda:

Wat schrijf je toch leuk Ben! Ik zie de situaties zoooo voor me....
    En ik leer hier ook weer van...ik neem dit ook mee in de sessies bin Denkstap!
    En wat pakken Loek en Tim snel de nieuwe leermomenten op! Klasse jongens!
    Wat zullen jullie trots zijn, Ben en Twanny!
    Plezier bij de familiy-swim!