4de Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu 4de Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

4de Therapie dag

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

07 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

Vanochtend waren we alle vroeg wakker en besloten dat we naar de struisvogel boerderij wilden. Even wat ontbeten en ons ingesmeerd en daar zaten we al weer in de auto richting "Curaçao Ostrich Farm". Nu is dat maar een een klein eindje rijden dus na 20 minuten waren we al gearriveerd.
We kenden het nog van de vorige keer dat we hier waren en er is niet heel veel veranderd. Alleen dat er nu meer andere dieren te bekijken valt zoals heel veel pauwen, aapjes en papegaaien. Erg mooi!
Het grootste verschil dat we merkten was dat de temperatuur toen 35+ met veel zon was en nu iets boven de 20 graden met regen. Ja regen, dat doet het hier ook. We zaten tijden de tour guide gelukkig onder en stuk zeil van de wagen dat niet kapot was, dat konden een aantal andere gasten niet zeggen, die waren tot op hun onderbroek nat...
Maar de wind en temperatuur zorgt er voor dat dat zo weer droog is gelukkig. De regen was dan ook precies vanaf de tour begon tot dat het weer eindigde hahaha.... maar dat mag de pret niet drukken.
Toch nog even de beestjes gevoerd en weer wat geleerd.

Weer terug naar het huisje om vervolgens te voet verder te gaan naar het CDTC. Daar werden de jongens weer warm onthaalt door de therapeuten en assistentes en meegenomen voor hun sessie.
Tim ging naar binnen en Loek werd meegenomen naar een mooi plekje bij de doks waar hij mocht gaan werken.
Tim moest duidelijk aangeven wanneer hij iets niet wilde of dat iemand moet stoppen voordat hij boos wordt. En ook moest hij aangeven wanneer hij blij was of wat hem blij maakt. En hoe dan zin lichaam aanvoelt. Hij gaf aan dat als hij blij is dat hij warm van binnen wordt, en als hij boos is wordt voelt hij kou.
Loek heeft vooral gewerkt aan zijn kring, zijn aura. Wat vindt hij een fijne afstand tussen hem en de ander. Dat bleek toch zeker 2 armlengtes te zijn... meer dan de therapeut en de assistent trouwens, die hadden 1 armlengte.

In het water is het eigenlijk weer een herhaling van de vorige sessies... ze doen het goed, geven de volle inzet en gaan goed vooruit.
Nu weet ik alleen even niet of ik al verteld had welke dolfijnen de jongens hebben... Loek zwemt met Kanoa, een mannetjes dolfijn. Tim zwemt met Nubia, een vrouwtjes dolfijn. Nubia is dezelfde dolfijn als waar hij de vorige keer ook mee zwom. Loek heeft een ander dolfijn als de vorige keer. De vorige keer zwom hij met Papito maar die is overleden helaas.

De therapeuten waren vandaag weer erg trots op Loek en Tim dat ze zo goed hun best deden en hun volle aandacht gaven. Maar je kunt aan de foto's zien dat ze er ook enorm naar hun zin hebben!!!

Morgen de laatste sessie van deze week en dan hebben de dolfijnen de weekend vrij... Kanoa, Nubia, tot morgen!

• 07 Maart 2019 - 18:33

Loes:

De foto's spreken inderdaad voor zich! Fijn dat jullie ook even op pad zijn geweest. Blijkbaar allen weer opgeknapt?

• 09 Maart 2019 - 10:33

Annie Peters:

Heerlijk dat de kids het fijn hebben jullie hebben het alle 4 verdiend

• 09 Maart 2019 - 15:50

Gerda:

Wat een heerlijke dagen beleven jullie met elkaar!
    En wat doen Loek en Tim super hun best! Goed zo jongens