1ste Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu 1ste Therapie dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

1ste Therapie dag

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

De eerste dag begon voor mij niet goed. Slecht geslapen, veel pijn in mijn knie, hoofdpijn, misselijk, spierpijn, etc.... waarschijnlijk door het verschil van weer hier met Nederland. Twanny had daar zaterdag last van en is nu wel weer aan de betere hand. Ik heb veel op bed gelegen en alleen er even uit geweest voor de dolfijntherapie.

Maar dat mag de druk niet drukken...
De jongens hebben een geweldige dag gehad. 's Ochtend een kennismakingsgesprek met de therapeuten. De doelen worden nogmaals besproken en scherp gezet terwijl de jongens door de stagiaires vast rondgeleid worden. Na een half uurtje lopen we weer terug naar ons huisje om te lunchen om vervolgens weer terug te gaan voor de therapie.

Loek en Tim waren helemaal hyper en vol energie. Het voordeel nu is dat ze weten at er gaat gebeuren en wat er van hun verwacht wordt. De jongens mochten meteen naar binnen voor de therapie sessie terwijl wij een plekje innamen buiten in de schaduw. Na een klein half uurtje lopen de kinderen naar buiten richting de docks om daar om te kleden. Pas als de kinderen bij de docks zijn mogen de ouders/familie/vrienden naar beneden om naar de plaatsen tegenover de docks te gaan.

Vandaag was het allemaal een beetje anders dan normaal, de vrouwtjes dolfijnen zijn vruchtbaar en worden om die reden apart gezet van het mannetje. Er is namelijk gen plek momenteel voor baby dolfijntjes.
In het gedeelte waar normaal de therapie gegeven wordt zwemt maar 1 dolfijn, het mannetje, en Loek. Tim en 2 andere kinderen zwemmen in het gedeelte er naast.
Gelukkig is er nu een plek voor de ouders wat verhoogd is en heeft uitzicht over beide gedeeltes. Tim zwem dichtbij en is goed te zien, Loek zwemt aan de overkant en is een stuk verder.
Maar met een 450x telelens is dat helemaal geen probleem ;)

Ze hebben het hartstikke goed gedaan en beide hadden een goede klik met hun dolfijn. Ook de therapeuten waren enthousiast over de jongens en hoe ze het gedaan hadden. En dat de jongens (na 6 jaar) nog steeds bepaalde gebaren wisten voor de dolfijnen.

Een geslaagde dag en we kijken met veel plezier en goede moed naar de komende 2 weken uit!

• 05 Maart 2019 - 13:22

Corine:

Wij hopen dat je snel weer opknapt Ben, neem maar wat rust. Wat fijn dat de jongens het zo goed gedaan hebben en zeker Tim die straalt weer van oor tot oor.Loek kijkt nog een beetje de kat uit de boom. Maar ze zullen zeker allebei genieten, en jullie natuurlijk ook. Liefs van ons.

• 05 Maart 2019 - 15:18

Ron:

Vervelend Ben dat jullie je zo slecht voelden.
    Maar mooi dat het met de jongens goed gaat!

• 05 Maart 2019 - 21:06

Loes:

Leuk weer te lezen, Ben!

• 06 Maart 2019 - 13:30

Gerda:

Super om te lezen, dat jullie eerste therapie dag goed bevallen is!
    Dat belooft wat!! Succes!