Carnaval op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu Carnaval op Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ben Schueler - WaarBenJij.nu

Carnaval op Curaçao

Door: Ben Schueler

Blijf op de hoogte en volg Ben

03 Maart 2019 | Curaçao, Willemstad

Gisteren geen verhaal... Twanny en ik waren beiden niet helemaal lekker en hebben ons er rustig gehouden.

Ook in Curaçao kennen ze carnaval. Het zit tussen Rio de Janeiro en Nederland in... Het begin al de dinsdag daarvoor en eindigt ook zoals in Nederland op dinsdag. Iedereen verkleed en met mooie kleuren.
Ook Loek en Tim hadden dit gehoord en konden er niet onderuit komen.
In de middag de taxi naar Willemstad genomen en ons af laten zetten bij de pontjesbrug. Eerst wat rondgelopen en gegeten/gedronken. De intocht vertrok de middag vanaf het vliegveld naar Willemstad, dus dat duurt wel even. De verwachting was tussen 18.00u en 19.00u bij de eindstreep (pontjesbrug).
Nu staan we in Nederland meestal in de kou te wachten, hier sta je juist in de volle zon weg te branden en is iedereen op zoek naar een schaduwplekje.
Maar de jongens hebben het toch vol kunnen houden totdat de optocht voorbij kwam en we hebben de optocht voor een groot gedeelte gezien. Nog even een ijsje voor de verkoeling en weer in de taxi naar het resort.
Vanavond met z'n alle op tijd naar bed want morgen is het weer een grote dag!

Tot morgen dolfijntjes, we hebben er zin in!!!

• 04 Maart 2019 - 18:37

Loes:

Hier is het koud en wind, dus geniet maar van de zonnige carnaval. Ik ben benieuwd naar de spannende eerste dag met de dolfijntjes!

• 05 Maart 2019 - 06:28

Gerda:

Lieve alle vier.....wat een belevenissen allemaal....Veel indrukken!
    En vandaag voor jullie de eerste dolfijnen- dag! Veel plezier daar!

• 05 Maart 2019 - 07:22

Corine:

Toch nog een beetje carnaval, veel plezier met de dolfijnen misschien kennen ze jullie nog wel.

• 09 Maart 2019 - 10:27

Annie Peters:

Leuk hoor en gelijk Carnaval lekker genieten